ثبت شرکت با مسئولیت محدود
نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.شرکت با مسئولیت محدود در واقع شرکتی است که با حداقل ۲ نفر شریک برای امور تجارتی تشکیل می‌شود و مسئولیت هر یک از شرکا نسبت به بدهی‌های شرکت فقط محدود به سرمایه آن‌ها در شرکت است و در صورت کافی نبودن سرمایه لازم نیست که از اموال شخصی خود طلب طلبکاران را بدهند! در واقع در صورت ورشکستگی شرکت، طلبکاران نمی‌توانند از اموال سهامداران شرکت مطالبه کنند. این موضوع در ماده ۹۴ قانون تجارت به صورت کامل توضیح داده شده است.

اسم شرکت با مسئولیت محدود

 

در ماده ۹۵ قانون تجارت آمده است که در اسم شرکت ضروری است عبارت “با مسئولیت محدود” قید شود و در اسم شرکت نباید اسم هیچ از شرکا گذاشته شود و اگر اسم شریکی درج شود وی حکم شریک در شرکت تضامنی را دارد.

اگر در اسمی که برای شرکت می‌گذاریم عبارت با مسئولیت محدود قید نشود شرکت در برابر اشخاص ثالث به عنوان شرکت تضامنی محسوب می‌گردد.

همه چیز درباره شرکت با مسئولیت نامحدود

 

    در شرکت با مسئولیت محدود، سرمایه به سهم‌الشرکه تقسیم می‌شود نه به سهام؛ همچنین در این شرکت ورقه‌ای به نام سهم‌الشرکه صادر نمی‌شود.

    شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می‌شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم‌الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

    بر اساس ماده ۹۷ قانون تجارت در شرکت‌نامه باید صراحتا قید شود که سهم‌الشرکه‌های غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است.

    برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود باید شرکت‌نامه‌ای تنظیم شود و تمام شرکا آن را امضا کنند.

    بر اساس ماده ۱۰۰ قانون تجارت حتما باید در شرکتنامه قید شود که سهم‌الشرکه غیرنقدی هر کدام از شرکا به چه میزانی تقویم شده است.

    حداقل تعداد شرکا باید ۲ نفر باشد و باید سن یکی از آن‌ها بالای ۱۸ سال باشد. محدودیتی برای شرکا در قانون تعیین نشده و سقفی برای آن وجود ندارد.

    اشخاض محجور نیز می‌توانند با واسطه نمایندگان قانونی خود در این نوع شرکت سهیم شوند چون شرایط خاصی برای شریک شدن در این نوع شرکت وجود ندارد.

    سهم‌الشرکه در این نوع از شرکت به طور آزادانه قابل نقل و انتقال نخواهد بود.

    حداقل سرمایه شرکت باید ۱۰۰٫۰۰۰ تومان باشد و این مبلغ اسمی است.

    انتخاب بازرس در شرکت با مسدولیت محدود اختیاری است.

    در صورت فوت یا ورشکستگی شرکا شرکت منحل نمی‌شود.

    بر اساس قانون اگر در شرکت تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشد از طریق هیات‌نظار بر فعالیت‌های شرکت نظارت می‌شود و اگر شرکت کمتر از ۱۲ عضو داشته باشد نظارت جنبه انفرادی دارد و هر یک از شرکا به تنهایی حق کنترل اعمال مدیر شرکت را دارد.

    بر اساس ماده ۹۸ قانون تجارت کلیه شرکا نسبت به قیمتی که در حین تشکیل شرکت برای سهم الشرکه‌های غیر نقدی معین شده، در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند.

    بر اساس ماده ۱۰۷ قانون تجارت هر یک از شرکا به نسبت سهمی که در شرکت دارند در مجامع حق رای خواهد داشته، مگر اینکه در اساسنامه شرکت ترتیب دیگری لحاظ شده باشد.

    اعضا هیات‌نظار لاقل سه نفر از شرکا خواهند بود و بر اساس ماده ۱۶۵ قانون تجارت هیات‌نظار برای یکسال انتخاب خواهد شد.

 

مدارک لازم برای برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

    کپی کارت ملی برابر اصل شده محضری تمام اعضا شرکت

    کپی شناسنامه برابر اصل شده محضری تمام اعضا شرکت

    گواهی به روز عدم سوپیشینه هیئت‌مدیره از پلیس +۱۰

    ارائه مجوز کاری در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت





:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: